Szanowni Państwo,

W zawiązku z planowanymi w tym roku naborami wniosków z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) dotyczących przedsięwzięć:

  • P.2.2 Wsparcie rozwoju usług dla ludności poprzez podejmowanie działalności gospodarczej  (Cel LSR C.2 Obszar aktywnych społeczności działających na rzecz rozwoju społecznego, gospodarczego  w zakresie usług dla ludności oraz ochrony dziedzictwa lokalnego) oraz
  • P.1.2. Rozwijanie zasobooszczędnej działalności gospodarczej  (Cel LSR C.1. Obszar objęty działaniami wspierającymi ochronę środowiska i/lub przeciwdziałanie zmianom klimatu),

informujemy, że zgodnie z Wytycznymi podstawowymi Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027
z dnia 12 września 2024 pkt VII.1.ust 3 „O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP”.

Czym jest numer EP?

Numer EP - numer identyfikacyjny ewidencji producentów to 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej (niezależnie od tego, czy wnioskodawca jest osobą fizyczną, jednostką sektora finansów publicznych, stowarzyszeniem czy inną osobą prawną). Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie. Numer EP jest indywidualny i unikalny dla każdego podmiotu i można go bezpłatnie uzyskać w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa a nadawany jest w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Posiadanie ww. numeru jest warunkiem koniecznym do ubiegania się o wsparcie finansowe z PS WPR za pośrednictwem LGD. Bez numeru EP nie będziesz mógł założyć konta w Platformie Usług Elektronicznych (https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna), w którym wypełnia się i wysyła dokumentację aplikacyjną w ogłaszanych przez LGD naborach. Brak tego numeru uniemożliwia złożenie wniosku o przyznanie pomocy.
 

Jak uzyskać numer producenta?

1. W pierwszej kolejności należy pobrać wniosek o wpis do ewidencji producentów korzystając ze  strony: https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2. Formularze wniosku wraz z załącznikami dostępne są również w biurach powiatowych ARiMR oraz w oddziałach regionalnych ARiMR.

2. Następnie należy wypełnić formularz wniosku (w polu „rodzaj producenta” zaznaczając opcję:  „Potencjalny beneficjent”);

3. Ostatnim krokiem jest złożenie wniosku w najbliższym biurze powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:
   - osobiście, 
   - pocztą,
   - online za pośrednictwem ePUAP (nie ma możliwości wysłania wniosku mailem)

Gdzie znajdują się najbliższe terenowe oddziały ARiMR?

- dla powiatu ostrzeszowskiego:

Tadeusza Kościuszki 25, 63-500 Ostrzeszów

 Uwaga!
Czas oczekiwania na nadanie numeru może wynosić nawet 30 dni. 

Nie czekaj na ostatnią chwilę – przygotuj się do naborów już dziś!