Minister Finansów przyjął jako jeden z priorytetów w 2016 r. weryfikację cen transferowych w podmiotach powiązanych. Wykorzystane zostaną doświadczenia wynikające z już prowadzonych kontroli w podmiotach powiązanych, a dodatkowo w celu poprawy skuteczności MF dokona zmian strukturalnych i przeznaczy zasoby na ten kierunek działań.
Minister Finansów zachęca podatników, którzy stosowali ceny transferowe w latach ubiegłych do złożenia korekt za lata 2011-2015 do końca I kwartału 2016 roku. Ponadto, w związku z praktyką dokonywania transferów w ostatnich dniach roku kalendarzowego po to, aby zmniejszyć wykazywany dochód, MF rekomenduje odstąpienie od takich działań w ostatnich dniach grudnia 2015, bowiem w drugim kwartale 2016 takie operacje będą zbadane.
Szkolenie ma na celu wskazać obszary ryzyk w transakcjach powiązanych uczestnikom i przygotować do sporządzenia dokumentacji za rok bieżący i lata ubiegłe.
Cel szkolenia: Szkolenie pozwoli uczestnikom uzyskać niezbędną wiedzę i umiejętności by prawidłowo rozpoznawać kiedy firma staje się „podmiotem powiązanym” oraz w jaki sposób realizować ustawowe wymogi, tak by nie narażać się na niekorzystne rozstrzygnięcia organów podatkowych. Szkolenie pozwoli również przygotować się do planowanych zmian w przepisach. Podczas szkolenia uczestnicy poznają i nauczą się stosować (oraz bronić przed zastrzeżeniami organów podatkowych):
- metody ustalania cen transferowych,
- zasady sporządzania dokumentacji podatkowej,
· zasady zawierania porozumień dotyczących cen transferowych.
Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną również najnowsze stanowiska Forum Unii Europejskiej ds. Cen Transferowych będące wytycznymi dla administracji podatkowych w zakresie badania i kontroli transakcji między podmiotami powiązanymi.
Czas trwania szkolenia: 1 dzień w godzinach 09:00-15.00.
Cena szkolenia: 250,00 zł brutto/uczestnik szkolenia
W cenie szkolenia zapewniamy komplet materiałów dydaktycznych, poczęstunek oraz zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi:
Małgorzata Rzeszutek – właściciel kancelarii podatkowej, doradca podatkowy zajmująca się na co dzień audytami podatkowymi, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, doktorantka w zakresie prawa handlowego, wiedza i doświadczenie to wieloletnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i podatku VAT.
Metoda szkolenia: wykład oraz warsztaty w oparciu o praktykę i zgłaszane drogą elektroniczną i w trakcie szkolenia przypadki.
Formularz zgłoszeniowy, szczegółowy program szkolenia dostępne są na stronie
www.socp.info.pl oraz w biurze Stowarzyszenia OCP.
Program szkolenia może zostać dostosowany do potrzeb zgłaszających. W takim przypadku prosimy o wpisaniu na formularzu zgłoszeniowym zagadnień jakie wykładowca powinien omówić szczegółowo lub dodatkowo.
Zgłoszenia: do 28 stycznia 2016 r. do godziny 15.00
Informacji udziela:
Małgorzata Dyla
Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości
Ul. Przemysłowa 27
63-500 Ostrzeszów
tel. 62 730 17 31